۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 3 May , 2024
شناسه خبر : 23922
  پرینتخانه » آخرین اخبار, فوتبال, لیگ قهرمانان آسیا, ورزشی تاریخ انتشار : 05 فوریه 2024 - 18:36 |

حواسمان به بازي حاشيه اي حريف در بيرون از زمين باشد!

به گزارش خبرنگار اعزامی مشهدنیوز محمد رضا نصرالله زاده حريف ششم تيم ملي فوتبال ايران در رقابت هاي جام ملت هاي آسيا و در مرحله نيمه نهايي و ماقبل فينال تيم ملي فوتبال قطر است، يك تيم عربي كه اگر چه به لحاظ فوتبالي ده ها پله از ما پائين تر به حساب مي آيد، […]

حواسمان به بازي حاشيه اي حريف در بيرون از زمين باشد!

به گزارش خبرنگار اعزامی مشهدنیوز محمد رضا نصرالله زاده حريف ششم تيم ملي فوتبال ايران در رقابت هاي جام ملت هاي آسيا و در مرحله نيمه نهايي و ماقبل فينال تيم ملي فوتبال قطر است، يك تيم عربي كه اگر چه به لحاظ فوتبالي ده ها پله از ما پائين تر به حساب مي آيد، اما استاد جنگ هاي حاشيه اي بيرون و داخل زمين است. قطري ها كه مي دانند به لحاظ فوتبالي و جنگ درون زمين شانسي براي بازي چهارشنبه ندارند، در حال حاضر چند روزي است كه رو به بازي حاشيه اي خود برده اند! از كار روي داوران اصلي و داوران VAR گرفته تا تطميع تماشگران عرب زبان كه قرار است چهارشنبه بيآيند و به تشويق ميزبان پرداخته تا بلكه اتفاقي براي آنها بيفتد. همه ما مي دانيم كه بازي چهارشنبه با قطر، بهيچوجه به لحاظ فوتبالي شبيه بازي با ژاپن نيست، اما مي تواند يك بازي سخت تر از آن براي ملي پوشان كشورمان باشد.

خوش خيالي است اگر فكر كنيم كه چهارشنبه بازي نسبتا ساده اي پيش روي خود داريم، چرا كه براي بازي چهارشنبه بايد حواسمان به درون و بيرون زمين به خوبي باشد و اجازه ندهيم كه مانند بازي با ژاپن گل اول را قطري ها وارد دروازه مان كنند، چرا كه اگر اين اتفاق بيفتد تازه مشكل مان با آنها آغاز خواهد شد. تلف كردن هاي پي در پي زمان بازي، عصباني كردن بازيكنان تاثيرگذار ما، كار رواني بر روي داور از داخل و بيرون از مستطيل سبز و … پس بازي با قطر مي تواند تيم ملي فوتبال كشورمان را با چالش هاي بسياري مواجه سازد، كه براي دوري جستن از اين حربه حريف، بايد با ارائه يك فوتبال مالكانه، و منطقي تمامي نقشه هاي آنها را نقش بر آب كنيم.

مي دانيم، قطري ها به لحاظ ساختار دفاعي تيم چندان مطمئني نيستند و تنها نقطه مثبت بازي آنها خط حمله اين تيم است، جايي كه اكرم عفيف، معز علي و حسن الهيدوس در آن منطقه بازي مي كنند، كه يك دفاع بي نقص از خليل زاده و كنعاني زادگان در قلب دفاع مي تواند، ابتكار عمل را از آنها گرفته و آنها را تبديل به بازيكناني معمولي نمايد. اما تيم ملي فوتبال ايران بر خلاف قطر، يك تيم پر ستاره است كه در اين جام مي داند كه براي تحقق چه هدفي گام به اين رقابتها گذاشته است. در بازي با قطر ما خوشبختانه يك بار ديگر زوج موفق مهدي طارمي و سردار آزمون را در درون زمين خواهيم داشت، زوجي كه مي تواند خط دفاع شكننده قطر را با مشكلات عديده اي روبرو و آنها را در نيمه زمين خودشان محبوس كند. سعيد عزت اللهي در ميانه ميدان همانطور كه در بازي با ژاپن يكي ازبهترين هاي ما بود، در بازي با قطر هم بايد ابتكار عمل را در دست گرفته و اجازه ندهد در بازي مستقيم حريف توپ به مهاجمان قطر برسد.

سامان قدوس هم چهارشنبه مي تواند ايفاگر نقش حساسي باشد، او بايد علاوه بر حضور در جنگ هاي ميانه زمين، نيم نگاهي هم به بازي دفاعي و حضور موثر در آن داشته باشد، در خط دفاع رامين رضائيان بايد خيلي حواسش به عفيف و معز علي باشد و اجازه ندهد كه آنها از جاي خالي او به همگام نفوذ استفاده كنند. شجاع خليل زاده و حسين كنعاني زادگان هم در ميانه خط دفاع تكليف شان از هر نظر مشخص است.

آنها علاوه بر انجام كارهاي دفاعي بايد در نقش يك بازي خراب كن هم ظاهر شده و اجازه بازي به مثلث قدرتمند قطري ها ندهند. عليرضا بيرانوند هم كه ديگر خودش بهتر از هر كسي مي داند كه چه نقش تاثيرگذاري در بازي مي تواند داشته باشد. او اگر مي خواهد نامش در بين بهترين دروازه بانان تاريخ ايران ثبت شود، بايد با اين تيم به مقام قهرماني برسد تا بتواند چنين داعيه اي را داشته باشد.

نویسنده : محمد رضا نصرالله زاده
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.