۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 22275
  پرینتخانه » رسانه تاریخ انتشار : 21 دسامبر 2023 - 20:42 |

در پشت صحنه ویژه‌برنامه شب یلدا چه خبر است؟

در پشت صحنه ویژه‌برنامه شب یلدا چه خبر است؟ در پشت صحنه برنامه «ایران دوست داشتنی» محمد معتمدی از پیش تولید فصل دوم «آوای جادویی» و قطعات جدیدش گفت؛ خواننده‌ای که از دل «عصر جدید» بیرون آمد از آثارجدیدش رونمایی کرد و فریبا متخصص هم از دقایقی از فضیلت بخشش صحبت کرد. به گزارش مشهدنیوز، […]

در پشت صحنه ویژه‌برنامه شب یلدا چه خبر است؟

در پشت صحنه ویژه‌برنامه شب یلدا چه خبر است؟

در پشت صحنه برنامه «ایران دوست داشتنی» محمد معتمدی از پیش تولید فصل دوم «آوای جادویی» و قطعات جدیدش گفت؛ خواننده‌ای که از دل «عصر جدید» بیرون آمد از آثارجدیدش رونمایی کرد و فریبا متخصص هم از دقایقی از فضیلت بخشش صحبت کرد.

به گزارش مشهدنیوز، ویژه برنامه یلدای «ایران دوست داشتنی» در شبکه یک سیما که از شب گذشته پخش خود را آغاز کرده است با حضور هنرمندانی چون قدرت‌الله ایزدی، محمد معتمدی، مهدی سیار، علی طولابی و فریبا متخصص و اجرای پدرام کریمی سپری شد.

شب اول ویژه برنامه شب یلدای شبکه یک سیما در حالی سپری می‌شود که سازندگان آن چند شبانه‌روز برای طراحی و اجرای دکور این برنامه وقت صرف کرده‌اند؛ دکوری که مثل همیشه همان حال و هوای ایران و سنتی را به برنامه می‌دهد و مخاطب را به یک فضای  قدیمی که در عین حال مدرن شده است، پرتاب می‌کند.

مهمانان برنامه که تعداد زیادی از آن‌ها از نواحی مختلف ایران و با قومیت‌های متفاوت هستند، در راهروی پشت صحنه مشغول آماده‌سازی و تمرین برای اجرا روی صحنه هستند. سپس گروه اتاق فکر برنامه که همگی از افراد شناخته‌شده هستند، جلسه نهایی خود را برگزار می‌کنند و پدرام کریمی ـ مجری برنامه ـ به جمع آن‌ها اضافه می‌شود و همگی آماده‌اند تا به روی صحنه بروند.

گروه‌های موسیقی پس از تمام شدن اجرایشان روی صحنه اصلی به پشت صحنه می‌آیند اما گویی هنوز می‌خواهند باهم باشند و بخوانند و همین سبب می‌شود در پشت صحنه برنامه نیز حال و هوای خوبی جریان داشته باشد و قطعاتی را با همدیگر اجرا کنند.

برنامه با تمام این توصیفات در شب اول یک اجرای خوب را سپری کرده است. مهمانان چهره برنامه از جمله «آقا رشید» با تماشاگران، مجری برنامه و سایر مهمانان وارد بازی و چالش‌های جذاب و کمیکی می‌شود که صدای تشویق و خنده‌ی تماشاگران در برنامه طنین‌انداز می‌شود.

اجرای موسیقی‌های محلی و آشنا شدن با رسم و رسوم‌ ایرانی با حضور اقوام ایرانی فضای نوستالژیک و شادی به برنامه می‌دهد و روی صحنه شکوهِ همبستگی بین اقوام مختلف ایرانی دیده می‌شود.

دیگر مهمانان این برنامه نیز با گفت‌وگویی‌هایی متفاوت با پدرام کریمی که گاهی با حافظ‌خوانی نیز همراه می‌شد، این شب را به رنگ یلدا در می‌آورد.

در خلال برنامه نیز توانستیم گفت‌وگوی مختصری با محمد معتمدی، مهدی سیار، علی طولابی و فریبا متخصص از مهمانان شب اول ویژه برنامه «ایران دوست داشتنی» داشته باشیم.

از پیش تولید فصل دوم «آوای جادویی» تا قطعات جدید محمد معتمدی

محمد معتمدی  ابتدا با غزلی از حافظ یلدا را تبریک می گوید و در ادامه از  بازخوردهای مثبت برنامه «آوای جادویی» و قطعات جدیدی که قرار است در آینده نزدیک رونمایی کند خبر می دهد.

معتمدی سه قطعه در حال آمده شدن دارد که با آهنگسازانی همچون حبیب خزایی‌فر، مسعود سخاوت‌دوست و امیرحسین سمیعی همکاری کرده است.

او همچنین اشاره می کند که قرار است از شرکت‌کنندگان مستعد فصل اول «آوای جادویی» حمایت‌هایی صورت گیرد و در انتظار طی شدن یک سری مراحل برای اجرایی کردن حمایت‌هایشان هستند و برای فصل دوم آن نیز در مرحله پیش تولید قرار دارند.

مهدی سیار ـ ترانه سراـ هم ابتدا از مسیری که در این راه طی کرده است، سخن می گوید و اشاره می‌کند که از نوجوانی شعر می‌سروده و این اتفاق تا زمانی که دانشجوی الهیات و دکترای فلسفه بوده است ادامه داشته و تاثیر بسزایی در سیر فکری او در اشعارش داشته است و اکنون در حال مذاکره با چند ناشر معتبر برای چاپ کتاب جدیدش است.

او همچنین ترانه‌ مورد علاقه‌اش به مناسبت شب یلدا را معرفی کرد و بخشی از آن را خواند که اتفاقا محمد معتمدی در یک مجموعه سه قطعه‌ای نیز این ترانه‌ها را خوانندگی کرده است.

فریبا متخصص: گاهی نیاز است، با بخشیدن همدیگر به زندگی ادامه دهیم

فریبا متخصص نیز در گفت‌وگوی کوتاهی ضمن تبریک شب یلدا از اهمیت بخشیدن همدیگر در این روزها می گوید. او ضمن گلایه از توقع بی‌جا داشتن از همدیگر که سبب دلخوری‌ها می‌شود، اهمیت بخشش را اینگونه توصیف کرد که خود فرد به رهایی دست پیدا می‌کند و آرامش می‌گیرد. بنابراین گاهی نیاز است، با بخشیدن همدیگر به زندگی ادامه دهیم و کینه‌ای به دل نگیریم.

خواننده‌ای که از دل «عصر جدید» بیرون آمد/ «ایران دوست داشتنی» ادامه خواهد داشت

علی طولابی نیز درباره‌ی آینده کاری‌اش پس از برنامه «عصر جدید» می‌گوید که به زودی قرار است، قطعات جدیدی از او روانه‌ی پخش شود.

در انتها نیز با مقداد مومن‌نژاد ـ تهیه‌کننده برنامه‌ی «ایران دوست داشتنی»ـ گفت‌وگوی مختصری داشتیم.

مومن‌نژاد درباه روند ساخت ویژه برنامه شب یلدا می‌گوید: برای ضبط ویژه برنامه‌ شب یلدا چندین شبانه‌روز با دیگر عوامل و اتاق فکر برنامه که از بهترین‌های حوزه رسانه و تصویر هستند، مشغول بودیم که برنامه‌ای در خور شآن مردم ایران بسازیم و محوریت اصلی ما در این برنامه علاوه بر حضور برخی چهره‌ها، حضور مردمان کشورمان از سراسر ایران به عنوان میهمان بود، چرا که قرار است «ایران دوست داشتنی» پس از شب یلدا نیز با فاصله‌ی دو هفته‌ای ادامه داشته باشد.

توضیحات تهیه کننده درباره ادامه‌دار بودن «ایران دوست داشتنی»

تهیه‌کننده برنامه‌ «ایران دوست داشتنی» درباره‌ی ادامه‌ این برنامه نیز پس از شب یلدا اشاره می‌کند و می گوید: محوریت برنامه مسائل زیست‌بوم، رسم و رسوم ایرانی‌ها و معماری ایران خواهد بود که هدف غایی آن اتحاد و همبستگی میان مردم با فرهنگ‌ها و عقیده‌های متفاوت است که همگی برای ایران عزیزمان قلبشان می‌تپد و هم‌چنین مجری آن نیز پدرام کریمی خواهد بود …

برنامه‌ «ایران دوست داشتنی» در دو شب چهارشنبه و پنجشنبه و در تاریخ‌های ۲۹ و ۳۰ آذر ماه، حوالی ساعت ۲۳ از قاب شبکه یک سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.