۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 25 April , 2024
شناسه خبر : 16304
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اقتصاد کلان, اقتصادی, تولید و تجارت, تیتر یک, حوادث، انتظامی, خانواده, سلامت, عمران و اشتغال تاریخ انتشار : 14 مارس 2022 - 7:17 |
فرماندار مشهد:

زیارت؛ بهترین حوزه‌ ایجاد اشتغال در مشهد است

فرماندار شهرستان مشهد گفت: امروز باید زمینه اشتغال جوانان مشهد را مهیا کنیم. بهترین حوزه‌ای که می‌تواند در شهر مشهد اشتغال ایجاد کند، حوزه زیارت است.
زیارت؛ بهترین حوزه‌ ایجاد اشتغال در مشهد است

یکی از اقدامات در این حوزه تقویت اشتغال خانگی به خصوص در حوزه اشتغال روستایی از طریق اعطاء تسهیلات، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و … است؛ بنا داریم تا بازارهایی برای فروش محصولات روستایی در اطراف حرم رضوی ایجاد کنیم.

محسن داوری در خصوص برنامه‌های در حال اجرا در مشهد در ایام پایان سال با توجه به حضور زائران در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۰۱ نسبت به گذشته مشهد پذیرای خیل عظیمی از زائران باشد. برای اینکه در حوزه اصناف و حوزه‌‎های مختلف خدمات خوبی ارائه شود شبکه بازرسی بسیار قوی در مشهد ایجاد شده و شکایت‌های مردمی مربوط به زائران و مجاوران توسط این شبکه در خصوص تخلفات در کوتاهترین زمان بررسی خواهد شد. همچنین در حال حاضر بازرسی‌ها در حوزه صنفی و بهداشتی تشدید شده است.

۲۲ جایگاه توزیع نان در چهار نقطه اطراف حرم رضوی ایجاد می‌شود

وی با اشاره به عرضه کافی نان در اطراف حرم رضوی در ایام نوروز افزود: در این زمینه اقدامات بسیاری خوبی در حال انجام است. به زودی در چهار مسیر منتهی به حرم رضوی، هشت واحد نانوایی سیار ایجاد و در چهار نقطه اطراف حرم رضوی چهار نانوایی و ۲۲ جایگاه توزیع نان ایجاد می‌شود. همچنن کلیه باجه‌های نان رضوی نان توزیع خواهند کرد.

به زودی در ۱۰۰ نقطه از شهر مشهد میوه تنظیم بازار عرضه خواهد شد

فرماندار مشهد تصریح کرد: همچنین به زودی در ۱۰۰ نقطه از شهر مشهد میوه تنظیم بازار عرضه خواهد شد تا مردم با قیمت مناسب میوه عید را خریدای کنند.

سهمیه ویژه کالاهای اساسی برای مشهد با توجه به حضور زائران

داوری با اشاره به سهیمه خاص کالاهای اساسی برای مشهد با ورود زائران بیان کرد: اقدامات خوبی در سال جاری در حال انجام بوده و هم اکنون در خصوص کالاهای اساسی هیچ کمبودی در مشهد وجود ندارد. با توجه به پیش‌بینی حضور زیاد زائران در ایام پایان سال و ایام عید سهمیه ویژه برای کالاهای اساسی همچون گوشت قرمز، مرغ و آرد، …. برای مشهد در نظر گرفته شد.

زیارت؛ بهترین حوزه‌ ایجاد اشتغال در مشهد است

وی با اشاره به اینکه زمانی که مردم در کنار و همراه مسئولین باشند ایران قوی را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: امروز باید زمینه اشتغال جوانان مشهد را مهیا کنیم. بهترین حوزه‌ای که می‌تواند در شهر مشهد اشتغال ایجاد کند، حوزه زیارت است. با ایجاد زیارت گروهی تمام ظرفیت‌ها را پای کار آورده تا هر فردی با هر توانایی مالی بتواند به برای زیارت به مشهد سفر کند.

فرماندار مشهد بیان کرد: یکی از اقدامات در این حوزه تقویت اشتغال خانگی به خصوص در حوزه اشتغال روستایی از طریق اعطای تسهیلات، اموزش‌های فنی حرفه ای و ….. است؛ بنا داریم تا بازارهایی برای فروش محصولات روستایی در اطراف حرم رضوی ایجاد کنیم.

رفع موانع تولید در مشهد به خصوص در زمینه فعالیت‌های مولد/ نگاه ویژه به اشتغال در روستاها برای جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی

داوری ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است که موانع تولید در مشهد به خصوص در زمینه فعالیت‌های مولد را برطرف کنیم. تلاش می‌شود صنعت بوم گردی در روستاها نیز تقویت شود. باید روستاهای اطراف مشهد را تقویت کرده تا از گسترش حاشیه نشینی جلوگیری شود. برای اینکه بتوانیم در این حوزه موفق باشیم باید به اشتغال در روستاها و رسیدگی در آن‌ها نگاه ویژه داشته باشیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.