۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 19 April , 2024
شناسه خبر : 11053
  پرینتخانه » اجتماعی, علم و فناوری تاریخ انتشار : 15 نوامبر 2020 - 14:39 |

سازمان غذا و دارو: هنوز مجوزی برای مطالعات انسانی واکسن کرونا صادر نکرده ایم

سازمان غذا و دارو: هنوز مجوزی برای مطالعات انسانی واکسن کرونا صادر نکرده ایم مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تاکید کرد که هنوز مجوز رسمی برای مطالعات بالینی انسانی واکسن کرونا را صادر نکرده ایم و هیچ شرکتی وارد فاز بالینی نشده است. به گزارش مشهدنیوز/ دکتر حیدر محمدی در نشست […]

سازمان غذا و دارو: هنوز مجوزی برای مطالعات انسانی واکسن کرونا صادر نکرده ایم

سازمان غذا و دارو: هنوز مجوزی برای مطالعات انسانی واکسن کرونا صادر نکرده ایم

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تاکید کرد که هنوز مجوز رسمی برای مطالعات بالینی انسانی واکسن کرونا را صادر نکرده ایم و هیچ شرکتی وارد فاز بالینی نشده است.

به گزارش مشهدنیوز/ دکتر حیدر محمدی در نشست آنلاین سندیکای صاحبان صنایع دارویی، در پاسخ به سوال ایسنا، درباره وضعیت صدور مجوز برای آغاز مطالعه بالینی واکسن ایرانی کرونا، گفت: ما هنوز مجوز رسمی برای مطالعات بالینی انسانی واکسن کرونا را صادر نکرده ایم و هیچ شرکتی وارد فاز بالینی نشده است و همه واکسن‌ها در مرحله پیش بالینی هستند.

وی افزود: البته در مرحله ای هستیم که برخی شرکت ها تقاضا کردند که مطالعات بالینی خود را در فاز یک، دو و سه آغاز کنند. امیدواریم این موضوع ظرف روزها یا هفته های آینده استارت بخورد.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره چهار داروی گیاهی کرونا نیز گفت: هر مجموعه ای که از طریق مجموعه ما درخواست صدور مجوز کرده باشند، درخواست‌هایشان بررسی می شود و مستنداتی از آنها خواسته می شود که ارائه می کنند. برخی از داروهایی که مجوز دریافت کرده اند، درمان علامتی علائم بیماری کروناست و برخی از این داروها هم درمان احتمالی کروناست. البته هیچ داروی شیمیایی و گیاهی که درمان قطعی کرونا باشد، تاکنون نداریم و از سوی ما هم با این عنوان مجوزی داده نشده است.

ادامه دارد/

نویسنده : سمیه زحمت کش | منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.