۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 4793
  پرینتخانه » آسیا،خاورمیانه تاریخ انتشار : 07 آگوست 2019 - 13:50 |

سفیر پاکستان تصمیم هند درباره کشمیر را شبیه اقدام اسرائیل در خاک فلسطین دانست

سفیر پاکستان تصمیم هند درباره کشمیر را شبیه اقدام اسرائیل در خاک فلسطین دانست سفیر پاکستان در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور، یک کشور مهم است و استراتژی برای تعامل به تصمیم هند درباره کشمیر بستگی دارد. به گزارش مشهدنیوز، ملیحه لودهی، سفیر پاکستان در سازمان ملل به روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی گفت: پاکستان […]

سفیر پاکستان تصمیم هند درباره کشمیر را شبیه اقدام اسرائیل در خاک فلسطین دانست

سفیر پاکستان تصمیم هند درباره کشمیر را شبیه اقدام اسرائیل در خاک فلسطین دانست

سفیر پاکستان در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور، یک کشور مهم است و استراتژی برای تعامل به تصمیم هند درباره کشمیر بستگی دارد.

به گزارش مشهدنیوز، ملیحه لودهی، سفیر پاکستان در سازمان ملل به روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی گفت: پاکستان کشور بزرگی است که تعداد ساکنانش به ۲۱۰ میلیون تن می‌رسد. ما استراتژی برای تعامل با تحولات اخیر درباره کشمیر داریم که نمی‌توانم جزئیات آن را فاش کنم.

وی درباره تصمیم هند گفت: این تصمیم بیشتر شبیه اقدامات اسرائیل در خاک فلسطین است. آیا تشابه بین اقدامات اسرائیل درباره الحاق اراضی فلسطینی و اقدامات هند در کشمیر را که هر دو نقض قوانین بین‌المللی هستند، نمی‌بینید؟

وی درباره فضایی که دولت دونالد ترامپ درخصوص نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی در شورای امنیت به وجود آورده، گفت: بله این کاملا درست است.

وزیر کشور هند دوشنبه در پارلمان اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور دستوری را امضا کرده که به موجب آن ماده ۳۷۰ قانون اساسی لغو می‌شود. این ماده منطقه کشمیر را یک منطقه خودمختار می‌داند. الغای قانون مذکور به هندی‌ها حق حضور در کشمیر و در دست گرفتن پست‌های دولتی را می‌دهد.

در همین حال نیز دبیرکل سازمان ملل پیامی را از شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان دریافت کرد که در آن از هند خواسته هرگونه اقداماتی را که بر وضعیت کنونی کشمیر تأثیر می‌گذارند، لغو کند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل دریافت این نامه را تکذیب یا تأیید نکرد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.