۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 23439
  پرینتخانه » آخرین اخبار, تیتر یک, سیاست خارجی تاریخ انتشار : 25 ژانویه 2024 - 18:40 |

شلیک مستقیم به غیرنظامیان حتی با داشتن پرچم سفید/ آوارگی هزاران فلسطینی زیر آتش مداوم

جنگ غزه درحالی امروز (پنج‌شنبه) وارد صد و یازدهمین روز خود شده است که همچنان حملات هوایی بمب افکن‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این باریکه و به ویژه خان یونس ادامه دارد و در مقابل رزمندگان مقاومت نیز تلفات و خسارات سنگینی را به نیروهای پیاده نظام دشمن وارد کرده‌اند. به گزارش مشهدنیوز،  […]

شلیک مستقیم به غیرنظامیان حتی با داشتن پرچم سفید/ آوارگی هزاران فلسطینی زیر آتش مداوم

جنگ غزه درحالی امروز (پنج‌شنبه) وارد صد و یازدهمین روز خود شده است که همچنان حملات هوایی بمب افکن‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این باریکه و به ویژه خان یونس ادامه دارد و در مقابل رزمندگان مقاومت نیز تلفات و خسارات سنگینی را به نیروهای پیاده نظام دشمن وارد کرده‌اند.

به گزارش مشهدنیوز،  ویدئوی تکان دهنده از مردی که پرچم سفید در دست دارد و به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در غزه کشته می‌شود، اتهامات «جنایت جنگی» از سوی صهیونیست‌ها را پررنگ‌تر کرده است.

سازمان‌های خیریه برجسته از جمله عفو بین‌الملل و شورای پناهندگان این حادثه را محکوم کردند.

روز سه‌شنبه، فیلم‌هایی که توسط محمد ابو صفیه، فیلمبردار ITV News فیلم‌برداری شده است، گروهی از مردان را در غزه نشان می‌دهد که پرچمی سفید در دست دارند و می‌خواهند خانواده‌شان را پس از اجبار به تخلیه خانه‌هایشان نجات دهند. دقایقی بعد یکی از این افراد از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد.

یان اگلند، رئیس شورای پناهندگان گفت: این شواهدی از جنایت جنگی است. این یک ویدیوی کاملا تکان دهنده است.

ساشا دشموک، مدیر اجرایی عفو بین‌الملل بریتانیا، موافقت کرد که «فیلم » یک «شاهد جنایت جنگی» است که توسط ارتش اسرائیل انجام شده است. وی گفت: «تیراندازی‌هایی از این دست در حال حاضر با نظمی بیمارگونه در غزه رخ می‌دهد و به همین دلیل است که بسیاری از فلسطینی‌ها می‌گویند که غزه اکنون به منطقه «آتش آزاد» تبدیل شده است که در آن هر لحظه غیرنظامیان می‌توانند کشته شوند.

شلیک مستقیم به غیرنظامیان حتی با داشتن پرچم سفید/ آوارگی هزاران فلسطینی زیر آتش مداوم

شلیک مستقیم به غیرنظامیان حتی با داشتن پرچم سفید/ آوارگی هزاران فلسطینی زیر آتش مداوم

فاجعه زیست‌محیطی در غزه

سازمان محیط زیست غزه اعلام کرد: «۶۶ درصد از ساکنان به سبب کمبود آب شرب و تعطیلی ایستگاه‌های آب شیرین کن، از شیوع بیماری‌های منتقله از طریق آب مانند وبا، اسهال مزمن و بیماری های روده‌ای رنج می‌برند.»

این سازمان در بیانیه ای افزود:«تجاوز رژیم اشغالگر موجب ریشه کن شدن ۵۰ هزار اصله درخت و تخریب هزاران جریب زمین کشاورزی، نهالستان و باغ‌های خانگی شده که منجر به افزایش بیابان زایی، از بین رفتن تنوع زیستی، بدترشدن کیفیت خاک و افزایش انتشار دی اکسید کربن شده است.»

این سازمان با راه اندازی پویش زیست محیطی دیجیتال که حاوی اطلاعات و داده‌هایی از پیامدهای منفی جدی تجاوز اسرائیل بر محیط زیست فلسطین است، درنظر دارد جنایات اشغالگران علیه محیط زیست را نشان دهد، زیرا این تجاوز نه تها یک فاجعه انسانی ، بلکه یک فاجعه زیست محیطی هم هست.

کشته و مجروح شدن ۱۵۰ تن

منابع رسانه‌ای فلسطین بعد از ظهر امروز (پنج‌شنبه) از شهادت و مجروح شدن بیش از ۱۵۰ فلسطینی در تازه‌ترین جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر دادند.

منابع اعلام کردند که در نتیجه حمله هوایی رژیم اشغالگر به شهروندان فلسطینی که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه در میدان «الکویت» در شهر غزه بودند ۲۰ تن شهید و ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، منابع مذکور اعلام کردند ارتش رژیم اشغالگر خواستار تخلیه منطقه «صناعه الوکاله» در غرب خان یونس شده است.

منابع همچنین تاکید کردند که اشغالگران در اطراف منطقه الصناعه و مدارس در غرب خان یونس بمب‌های دودزا شلیک کردند.

طبق اعلام این منابع، در نتیجه هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی در اردوگاه «البریج» در مرکز نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی دو تن شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند.

شلیک مستقیم به غیرنظامیان حتی با داشتن پرچم سفید/ آوارگی هزاران فلسطینی زیر آتش مداوم

در همین راستا، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد که وضعیت در مرکز درمانی ناصر به دلیل نبود غذا و داروهای بیهوشی و مسکن بسیار فاجعه‌بار است.

اختلافات، تحقیقات رژیم صهیونیستی درباره ۷ اکتبر را متوقف کرد

منابع رسانه‌ای عبری بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) از توقف فعالیت کمیته تحقیقات رژیم صهیونیستی درباره شکست هفتم اکتبر به دلیل اختلافات میان تصمیم گیرندگان این رژیم خبر دادند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشت: «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل فعالیت کمیته تحقیق درباره ناکامی‌های هفتم اکتبر را متوقف کرد.»

این رسانه صهیونیست دلیل اتخاذ این تصمیم را اختلافات میان اعضای دولت رژیم صهیونیستی عنوان کرده است.

شلیک مستقیم به غیرنظامیان حتی با داشتن پرچم سفید/ آوارگی هزاران فلسطینی زیر آتش مداوم

این رسانه صهیونیست همچنین گزارش داد: قرار بود کمیته تحقیق متشکل از هالوی، «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «شاوول موفاز» و سه ژنرال بازنشسته «یوآو هار ایون»، «اهارون زاوی برکاش» و «سامی ترجمان» باشد

تکذیب پیشنهاد از سوی رژیم صهیونیستی به مقاومت

 

«محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که مقاومت هیچ پیشنهادی از سوی رژیم صهیونیستی مربوط به توقف تجاوزات و تبادل اسرا دریافت نکرده و اخبار منتشر شده در این باره را تکذیب می‌کند.

 

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با شبکه قدس خاطرنشان کرد که مقاومت جز پیشنهاد مصر هیچ پیشنهادی دیگری در خصوص توقف تجاوزات و تبادل اسرا دریافت نکرده است و مقاومت به پیشنهاد قاهره نیز با پیشنهادی مشترک میان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی از حدود سه هفته پیش پاسخ داده و شامل مراحل آتش‌بس و خروج نیروهای صهیونیستی از نوار غزه می‌شود.

وضعیت بغرنج آوارگان زیر بمباران و سرمای زمستان

ساکنان غزه برای محافظت از فرزندان خود در برابر سرما، لباس‌های مستعمل می‌خرند.

فلسطینیان در نوار غزه که به دلیل حملات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی آواره شده و در چادرهای پلاستیکی زندگی‌ می‌کنند، در روزهای سرد زمستان مجبور به خرید لباس‌های دست دوم برای گرم نگه داشتن فرزندان خود هستند.

اصیل الخطی، زن فلسطینی که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی آواره شده و در چادر زندگی می‌کند به آناتولی گفت: یک ژاکت پشمی دست دوم برای دخترم خریدم. تا حالا لباس مستعمل نخریده بودم اما اکنون برای حفاظت از فرزندانم در برابر سرما مجبور به این کار شدم.

شلیک مستقیم به غیرنظامیان حتی با داشتن پرچم سفید/ آوارگی هزاران فلسطینی زیر آتش مداوم

یکی دیگر از ساکنان اردوگاه چادری اظهار داشت: هیچ وقت فکر نمی‌کردم مجبور بشوم لباس‌های دست دوم بپوشم و برای خانواده ام نیز بخرم.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت ممکن است سلامت آنها را دچار مخاطره کند، گفت: تمیز نبودن لباس‌های مستعمل یکی دیگر از مشکلات است، چگونه لباس‌ها را از گرد و غبار و میکروب‌ها پاک کنیم، این میکروب‌ها باعث بیماری‌های پوستی و شاید تنفسی در کودکان شوند.

آوارگی هزاران فلسطینی از خان یونس در زیر بمباران ارتش صهیونیستی

منابع رسانه‌ای از کوچ اجباری هزاران فلسطینی اهل «خان یونس» در جنوب نوار غزه به «رفح» درپی تشدید حملات رژیم صهیونیستی به این شهر خبر دادند.

به گزارش مشهدنیوز، روزنامه القدس العربی در این باره نوشت: هزاران فلسطینی در جستجوی سرپناهی امن در مقابل بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از شهر خان یونس در جنوب نوار غزه به شهرهای رفح و «دیرالبالح» آواره شده‌اند.

در همین راستا، منابع محلی و شاهدان عینی به خبرگزاری آلمان اعلام کردند: هزاران فلسطینی از مناطق غربی شهر خان یونس به سمت شهر رفح آواره شدند؛ این در حالی است که حملات شدید اسرائیل در این منطقه همچنان ادامه دارد.

طبق گفته این منابع، دهها فلسطینی‌ها هنگام حرکت به سمت شهر رفح و داخل اردوگاه‌های محل اسکان خود با حملات رژیم صهیونیستی مواجه شده و به شهادت رسیدند.

این منابع همچنین اعلام کردند: ساکنان شهر خان یونس در وحشت به سر می‌برند و با فرار از حملات اسرائیل در جستجوی پناهگاهی برای در امان ماندن از این حملات هستند.

شلیک مستقیم به غیرنظامیان حتی با داشتن پرچم سفید/ آوارگی هزاران فلسطینی زیر آتش مداوم

طبق گفته شاهدان عینی، ارتش رژیم صهیونیستی دانشگاه الاقصی در شهر خان یونس را محاصره کرده است، این دانشگاه درحال حاضر به پناهگاهی برای صدها آواره تبدیل شده است که قصد حرکت به سمت رفح را دارند.

اختلافات شدید میان تل‌آویو و دو میانجیگر اصلی جنگ غزه

جنگ لفظی میان مقامات رژیم صهیونیستی و قطر از یک سو و از سوی دیگر پاسخ ندادن رئیس‌جمهور مصر به تماس تلفنی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اختلافات شدید میان تل‌آویو و دو میانجیگر اصلی در جنگ غزه پرده برداشت.

به گزارش مشهدنیوز،  روزنامه عبری زبان «معاریو» امتناع «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر از پاسخ به تماس «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را دلیلی بر تشدید بحران میان مصر و این رژیم ارزیابی کرده است.

معاریو در این باره نوشت که اختلاف بزرگ میان  تل‌آویو و قاهره بر سر روند اقدام رژیم صهیونیستی به ویژه در محور «فیلادلفیا» که مصر را از غزه جدا می‌کند، قابل مشاهده است.

این رسانه عبری همچنین گزارش داد که جنگ غزه روابط رژیم صهیونیستی و مصر را با چالش‌های دشواری روبرو می‌کند.

در همین راستا، «محمد مخلوف» کارشناس امور امنیت ملی مصر معتقد است که «عدم پاسخگویی عبدالفتاح السیسی به درخواست نخست‌وزیر رژیم اشغالگر تایید می‌کند که مصر با یک سیلی و بدون هیچ کلامی به رژیم صهیونیستی پاسخ داده است.

این درحالی است که منابع رسانه‌ای از اختلافات بنیامین نتانیاهو با قطر به عنوان میانجیگر دیگر جنگ غزه پرده برداشته‌اند.

از روز گذشته جنگ لفظی میان قطر و نتانیاهو و وزرای تندرو او شکل گرفته است.

مصر و قطر دو میانجیگر اصلی در مذاکرات غیر مستقیم میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند و در تلاش برای دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا میان دو طرف هستند.

این اختلافات درحالی شکل گرفته است که طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر پیشرفت در روند مذاکرات منتشر شده بود.

آتش مقاومت در شمال و جنوب سرزمین‌های اشغالی

صد و یازدهمین روز جنگ با عملیات‌های همزمان مقاومت در جنوب و شمال سرزمین های اشغالی همراه بوده است.

در این باره، حزب‌الله لبنان ساعاتی پس از حمله به ۲ پایگاه رژیم اشغالگر، در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن سایت سامانه های پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در بیانیه حزب‌الله لبنان در این باره آمده است: مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها، ساعت ۱۱:۲۰ صبح روز پنجشنبه با ۲ فروند پهپاد تهاجمی به یکی از سایت‌های سامانه پدافندی نیروی هوایی و سکوهای گنبد آهنین ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهرک «کفربلوم» حمله کردند.

شلیک مستقیم به غیرنظامیان حتی با داشتن پرچم سفید/ آوارگی هزاران فلسطینی زیر آتش مداوم

بر اساس گزارش شبکه المیادین، طبق این بیانیه، در این حمله اهداف مورد نظر به صورت مستقیم و دقیق هدف قرار گرفته شدند.

این حمله درحالی انجام شده است که مقاومت لبنان ظهر امروز نیز دو پایگاه «الرادار» و «جل العلام» را در منطقه «الجلیل غربی» هدف قرار داده بود.

همزمان با حملات در جبهه لبنان، منابع خبری فلسطین نیز ظهر امروز گزارش دادند که رزمندگان مقاومت فلسطین شهرک ها و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف نوار غزه را با چند فروند موشک هدف قرار دادند.

رزمندگان گردان‌های القسام نیز از هدف قرار دادن دو دستگاه تانک مرکاوا ارتش رژیم صهیونیستی در نبردهای خود در شهر خان یونس با راکت الیاسین ۱۰۵ خبر دادند.

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد: ما در محورهای غرب و جنوب شهر خان یونس با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شدت درگیر هستیم.

سرایا القدس همچنین از حمله به محل های تجمع نظامیان صهیونیست با گلوله های خمپاره در محور خان یونس خبر داد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌ نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام مقاومت مغایرت دارد.

انتهای پیام

| منبع خبر : یکصد و یازدهمین روز جنگ غزه؛
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.