۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 15829
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, استان ها, تیتر یک, خانواده, سلامت تاریخ انتشار : 06 مارس 2022 - 14:43 |

قطار استیضاح‌ها به راه افتاد/ کدام وزرا در آستانه حذف از کابینه هستند؟/ قالیباف به استیضاح‌کنندگان چراغ سبز نشان داده است؟

نمایندگان مجلس یکی پس از دیگری حرف از استیضاح وزرای دولت سیزدهم می‌زنند، اما هنوز هیچ‌کدام از استیضاح‌ها از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول نشده است.
قطار استیضاح‌ها به راه افتاد/ کدام وزرا در آستانه حذف از کابینه هستند؟/ قالیباف به استیضاح‌کنندگان چراغ سبز نشان داده است؟

در ماه‌های اخیر صحبت‌های زیادی درباره استیضاح وزرای کابینه رئیسی در مجلس شده است. در تازه‌ترین مورد، مالک شریعتی نماینده تهران گفت که وزیر نفت در آستانه استیضاح قرار دارد.پیش از این گفته شده بود که امضاها برای استیضاح وزیر ارتباطات نیز کامل شده و تقدیم هیئت رئیسه شده است اما یک نماینده انتقاد کرده بود که هیئت رئیسه مانع اعلام وصول استیضاح می‌شود.دلیل استیضاح وزیر ارتباطات می‌تواند مشکلات شدید اینترنت در ایران باشد که به کسب و کارها آسیب جدی زده و افکارعمومی از مجلس انتظار دارد این موضوع را به‌طور جدی پیگیری کند. به خصوص اینکه شخص وزیر ارتباطات به‌نظر موافق محدودسازی اینترنت است.به‌جز اینها، حرف از استیضاح وزرای صنعت، راه و بهداشت هم پیش‌تر به میان آمده بود. استیضاح فاطمی امین پس از انتقادات رهبر انقلاب از وضعیت خودروسازی جدی‌تر شد اما بازهم بی‌نتیجه ماند.
همین اتفاق برای حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار دولت رئیسی هم رخ داد که استیضاح‌کنندگان نتوانستند پروژه حذف او از کابینه را پیش ببرند، هرچند انتصابات و فرآیند اخراج نیروها از سوی او به‌شدت بحث‌برانگیز بود.گفته می‌شود علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و کسی که در ایام انتخابات رئیس ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی بود، موضوع به نتیجه نرسیدن استیضاح‌ها در هیئت رئیسه را پیگیری می‌کند، هرچند معاون پارلمانی رئیس جمهور اخیرا در گفتگو با خبرفوری، نقش نیکزاد به عنوان “وکیل الدوله” را رد کرده است.
از آنجا که پیش‌بینی می‌شود پس از انتشار فایل صوتی فرماندهان سماه و طرح اتهامات فساد مالی به قالیباف، نیکزاد به‌جای او بر کرسی ریاست بنشیند، بعید نیست قالیباف کم کم به استیضاح‌کنندگان چراغ سبز نشان دهد تا دولت تحت فشار قرار گیرد.
اگر در روزهای آتی استیضاح وزرای دولت در دستورکار بهارستان قرار گرفت، معلوم است رویکرد قالیباف در قبال دولت روبه تغییر است، در غیر این صورت، همچنان تلاش نمایندگان برای استیضاح وزرا به در بسته هیئت رئیسه خواهد خورد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.