۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 21519
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, استان ها, اطلاعات و ارتباطات, اقتصادی, ایران, بین الملل, تلویزیون, تیتر یک, حوادث، انتظامی, خانواده, خاورمیانه, دولت, دیگر رسانه ها, رسانه, سلامت, سیاست خارجی, سیاست داخلی, سیاسی, سینما, شهری, شورای نگهبان, علم و فناوری, فرهنگی, گردشگری و میراث, مجلس, محیط زیست, موسیقی, نظامی, هنرهای تجسمی, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 16 آگوست 2023 - 13:24 |

ما و فقط همین یک روز!

بیش از دو دهه از شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در افغانستان میگذرد، از روزی که هفدهم مرداد ماه را به نام روز خبرنگار در تقویم های سالانه این مملکت جای داد.
ما و فقط همین یک روز!

یکی از ما را کشتند تا روزی داشته باشیم برای اینکه به یادمان باشند.بی گناه و ناجوانمردانه کشتند تا روزمان رنگ سرخ خون به خود بگیرد، دور از وطن کشتند تا مظلومیتمان بیشتر عیان شود…
ما جماعتی هستیم که زنده مان را بها و ارزشی نیست.از منافع مادی این حرفه که به طور کلی بی بهره ایم، به لحاظ معنوی هم دیگر کسی برایمان تره خرد نمیکند.رسانه هایمان یک به یک تعطیل میشوند، آنهایی که هنوز نفس میکشند هم تعدیل نیرو دارند.پر بیراه نیست اگر بی پشتوانه ترین شغل را از آنِ جماعت خبرنگار بدانیم.
فریب ظاهر این روز میانه تابستانی را نخورید.این پیامهای تبریک که از گوشه و کنار و از سوی خرد کلان برای ارج نهادن به جامعه فرهنگساز و پر تلاش رسانه مخابره میشود را باور نکنید، از قشر زحمتکش خبرنگار تنها درصدی اندک به مدد همراهی با مافیای قدرت و ثروت به نان و نوایی چرب رسیده اند.باقی هر یک به کنجی خزیده و درد بی درمان ناملایمات را به دندان تنهایی و عزلت میکشند.
در تمام این سالها
ما بودیم و یک طرح ترافیک خبرنگاری که از ما گرفتند و دادند به از ما بهتران! لیستش را هم منتشر کردند تا با دیدن فهرست اسامی خبرنگاران واجد شرایط(؟!) بیستر بسوزیم!
ما جماعت دو سر باخته تمام معادلات این سالهای پر از التهابیم.تا نمیریم کسی یادمان نمی افتد.
مُرده ما را ولی فعلا ارج می نهند.در قطعه نامداران بهشت زهرا(س) چالمان میکنند آن هم البته برای همه نیست و اگر بازمانده سمج و پای کاری داشته باشیم. ولی دیری نخواهد پایید که این آخرین رانت را هم از ما جماعت دریغ کنند.تا وقت هست و هنوز قبرستان جا دارد برویم و مشغول مردن شویم که برای اهالی این دیار خبرنگار خوب خبرنگار مُرده است!

نویسنده : سید مهدی فاطمی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.