۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 22998
  پرینتخانه » آخرین اخبار, ورزشی تاریخ انتشار : 12 ژانویه 2024 - 23:08 |
/روایت روز ورزشی/

محرومیت آزمون در آستانه جام‌ملت‌ها/ آذرپیرا به جای قاسمپور در المپیک؟

ورزش ایران و جهان امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است. به گزارش مشهدنیوز، مراسم افتتاحیه جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر با استقبال پرشور هواداران در ورزشگاه لوسیل برگزار شد. مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ از ساعت ۱۸ شروع شد تا هجدهمین دوره این دوره از رقابت […]

محرومیت آزمون در آستانه جام‌ملت‌ها/ آذرپیرا به جای قاسمپور در المپیک؟

ورزش ایران و جهان امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش مشهدنیوز، مراسم افتتاحیه جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر با استقبال پرشور هواداران در ورزشگاه لوسیل برگزار شد. مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ از ساعت ۱۸ شروع شد تا هجدهمین دوره این دوره از رقابت ها رسما شروع شود. اکنون به مدت یک ماه بیست و چهار تیم برتر آسیا در جام ملت های آسیا در قطر رقابت خواهند کرد.

از نکات جالب توجه در این مراسم اینکه  حسن الهیدوس در اقدامی جالب توجه قرائت سوگندنامه این مسابقات را به مصعب البطاط کاپیتان تیم ملی فلسطین واگذار کرد.

پیروزی مقتدرانه مدافع عنوان قهرمانی در آغاز جام ملت های آسیا

میزبان جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا توانست در اولین گام لبنان را از پیش رو بردارد.

به گزارش مشهدنیوز، جام ملت های فوتبال آسیای ۲۰۲۳ با برگزاری دیدار قطر میزبان و لبنان در ورزشگاه لوسیل شروع شد و دو تیم از ساعت ۱۹:۳۰ با قضاوت علیرضا فغانی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر به سود قطر به پایان رسید.

آزمون ۲ جلسه از همراهی رم محروم شد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایتالیا سردار آزمون را ۲ جلسه از همراهی تیمش محروم کرد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایتالیا آرای دیدار جنجالی رم و لاتزیو در داربی دلاکاپیتاله را اعلام کرد. طبق گزارش گاتزتا، بر این اساس سردار آزمون مهاجم ایرانی رم به دلیل ضربه زدن به بازیکن حریف هنگامی که بازی متوقف بود، ۲ جلسه از همراهی تیمش محروم خواهد بود.

پایان رویای المپیکی شدن کامران قاسمپور

اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به پیروزی با ارزش امیرعلی آذرپیرا برابر کایل اسنایدر آمریکایی در فینال تورنمنت زاگرب، نوشت: او با این پیروزی بزرگ کشتی جهان را شوکه کرد.

به گزارش مشهدنیوز، امیرعلی آذرپیرا نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در تورنمنت کشتی آزاد کرواسی، دست به کار بزرگی زد و در دیدار فینال برابر کایل اسنایدر چهره شاخص و عنوان دار کشتی جهان از آمریکا و دارنده مدال های طلای جهان و المپیک با نتیجه ۶ بر ۳ به برتری رسید و صاحب عنوان قهرمانی شد.

آذرپیرا: مطمئن بودم اسنایدر را شکست می دهم

آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران پس از کسب عنوان قهرمانی در تورنمنت زاگرب کرواسی، گفت: مطمئن بودم اینبار کایل اسنایدر را شکست می‌دهم.

به گزارش مشهدنیوز، امیرعلی آذرپیرا نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران پس از پیروزی با ارزش ۶ بر ۳ مقابل کایل اسنایدر دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از آمریکا در فینال تورنمنت رنکینگ زاگرب کرواسی، گفت: از قبل به این فینال فکر کرده بودم. من برای حضور در این رقابت‌ها مدت‌ها با دیگر بچه‌های تیم ایران تمرین کرده بودم. سال گذشته در فینال همین تورنمنت به اسنایدر باختم اما امسال مطمئن بودم که می‌توانم او را شکست بدهم.

ناهید کیانی رسما به المپیک پاریس رسید

با اعلام رسمی فدراسیون جهانی تکواندو، ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم جواز حضور در المپیک پاریس را بدست آورد. فدراسیون جهانی تکواندو با ارسال نامه‌ای به فدراسیون تکواندو اعلام کرد ناهید کیانی از ایران با کسب رتبه چهارم رنکینگ المپیکی، جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کرده است.

کیانی با درخشش در مسابقات مهم‌ از جمله کسب مدال طلای قهرمانی جهان در باکو، دو مدال ارزشمند نقره در رقابت‌های گرندپری و قهرمانی در تورنمنت های بین المللی امتیازات لازم را برای دومین حضور خود در رقابت‌های المپیک،  از طریق رنکینگ سیستم بدست بیاورد. کیانی این بار نیز در وزن ۵۷- کیلوگرم به مبارزه خواهد پرداخت. گفتنی است برای اولین بار تکواندوی ایران در بخش بانوان از طریق رنکینگ سیستم موفق به کسب سهمیه حضور در آوردگاه المپیک می شود.

منصرف کردن مربیان خارجی والیبال از داخل ایران؟

سخنگوی کمیته فنی والیبال در مورد منصرف شدن دو گزینه خارجی از هدایت تیم ملی  والیبال گفت: یکی از اعضای کمیته فنی در جلسه مطرح کرد که کسی از داخل با آنها صحبت کرده، اما نمی‌دانم تا چه حد در این مورد مطمئن است.

نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال یکشنبه، ۱۷ دی برگزار و در پایان این جلسه اعلام شد که دو گزینه از بین چهار گزینه مورد نظر برای سرمربیگری تیم ملی والیبال (ویتال هاینن، آنجلو لورنزوتی، سعید معروف و روبرتو پیاتزا)، به دلایلی نامعلوم به یکباره از همکاری با فدراسیون والیبال ایران انصراف داده‌اند.

طارمی و آزمون شانس‌های آقای گلی جام ملت‌ها

نام دو مهاجم ایران در بین نامزدهای آقای گلی در جام ملت‌های آسیا دیده می شود.

به گزارش مشهدنیوز،و به نقل از sportingnews، جام ملت های آسیا از امروز جمعه در قطر شروع می‌شود و پیش‌بینی بهترین گلزن رقابتها کار ساده‌ای نیست.  در این بین آیسه اوئدا، بازیکن ۲۵ ساله ژاپنی که تابستان گذشته از سرکل بروژ بلژیک به ف

خاطره تلخ دختر قایقران ایران از المپیک توکیو

ملی‌پوش رویینگ زنان ایران گفت: بخاطر قوانین فدراسیون جهانی شانس حضور در المپیک توکیو را از دست دادم اما برای المپیک پاریس دلم روشن است که آن را تجربه می‌کنم.

به گزارش مشهدنیوز، زینب نوروزی د درباره‌ی اینکه برای اولین بار به دنبال اولین حضور خود در بازی‌های المپیک است، بیان کرد: برای اولین بار به دنبال گرفتن سهمیه قایق دو نفره هستیم و تاکنون در هیچ کدام از رشته‌های قایقرانی موفق به گرفتن این سهمیه نشده‌ایم. امیدوارم به همراه مهسا جاور بتوانیم این اتفاق را رقم بزنیم. من در بازی‌های آسیایی هانگژو در قایق دو نفره و چهار نفره حضور داشتم و موفق به گرفتن مدال نقره شدیم. من و مهسا جاور در بازی‌های آسیایی در رویینگ دو نفره سنگین وزن شرکت کردیم و در انتخابی المپیک در رویینگ دو نفره سبک وزن رقابت می‌کنیم. با توجه به رکورد زمانی که در بازی‌های آسیایی و تمرینات داریم فکر می‌کنم بتوانیم با مدال طلا، سهمیه المپیک پاریس را بگیریم.

صعود بارسلونا به فینال سوپرجام اسپانیا

بلوگرانا با برتری ۲ بر صفر مقابل اوساسونا به فینال سوپرجام اسپانیا رسیدند و حریف رئال مادرید شدند.

ساعاتی پیش دومین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا برگزار شد و بدون اینکه شگفتی خاصی رقم بخورد، بارسلونا در دیداری کم دردسر با نتیجه ۲ بر صفر و با گل‌های لواندوفسکی و یامال اوساسونا را شکست داد و فینالیست شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.