۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 24949
  پرینتخانه » لیگ برتر تاریخ انتشار : 13 مارس 2024 - 13:04 |
از فخرالدینی تا مهرداد، پیمان و آرمان

همه اسقلالی هایی که به پرسپولیس گل زدند

از فخرالدینی تا مهرداد، پیمان و آرمان همه اسقلالی هایی که به پرسپولیس گل زدند همه اسقلالی هایی که به پرسپولیس گل زدند و این شانس را دارند تا امروز هم دروازه این تیم را بازکنند. به گزارش مشهدنیوز، اگرچه استقلالی‌ها در اسکواد کنونی‌شان تنها دو گلزن دربی به نام مرادمند و چشمی دارند اما […]

همه اسقلالی هایی که به پرسپولیس گل زدند

از فخرالدینی تا مهرداد، پیمان و آرمان

همه اسقلالی هایی که به پرسپولیس گل زدند

همه اسقلالی هایی که به پرسپولیس گل زدند و این شانس را دارند تا امروز هم دروازه این تیم را بازکنند.

به گزارش مشهدنیوز، اگرچه استقلالی‌ها در اسکواد کنونی‌شان تنها دو گلزن دربی به نام مرادمند و چشمی دارند اما بازیکنان زیادی در لیست این تیم هستند که سابقه گلزنی به پرسپولیس با پیراهن تیم‌های مخلتف را دارند. از جمله این بازیکنان می‌توان به سه مهره هجومی این تیم یعنی آرمان رمضانی، پیمان بابایی و مهرداد محمدی اشاره کرد.

۱. حسین مرادمند، دیرترین گلزن تاریخ دربی!
مرادمند یکی از خوب‌های استقلال در یکصد و یکمین شهرآورد تهران بود اما درخشش او برای پیروزی استقلال و کسب قهرمانی‌ جام حذفی مقابل پرسپولیس کافی نبود. مرادمند در صدمین دقیقه بازی روی ارسال سعید مهری دروازه بیرانوند را گشود تا رکورد دیرترین گل دربی (۹۰ دقیقه) را به نام خود ثبت کند.

2000829

۲. روزبه چشمی، درخشش از جام جهانی تا دربی
روزبه چشمی در نود و نهمین شهرآورد پایتخت که با تساوی دو  بر دو به پایان رسیده بود موفق به گشودن دروازه پرسپولیس در نیمه نخست شد. گلی که روی ارسال عالی جعفر سلمانی و با ضربه سر روزبه به ثمر رسید تا شماره ۴ آبی‌ها در فاصله کمتر از یک ماه، دو گل‌ مهم در جام جهانی مقابل ولز و شهرآورد پایتخت به ثمر برساند.

همه اسقلالی هایی که به پرسپولیس گل زدند

۳. آرمین سهرابیان، آخرین گلزن لیگ برتری مقابل رادو
آرمین سهرابیان در هفته چهارم لیگ بیست و یکم در سی‌امین دقیقه دیدار پرسپولیس و گل گهر موفق به باز کردن دروازه رادوشویچ شد. جالب آنکه این آخرین گل دریافتی گلر کروات سرخپوشان در فوتبال ایران بود. این بازی در نهایت با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید.

همه اسقلالی هایی که به پرسپولیس گل زدند

۴. مهرداد محمدی، آخرین گل‌ راه آهن در لیگ برتر
مهرداد محمدی در دیداری که جزو مهم‌ترین بازی‌های یک دهه اخیر پرسپولیس بود، موفق به باز کردن دروازه این تیم شد. همان دیداری که از هفته آخر لیگ پانزدهم و مقابل دیدگان بیش از هفتاد هزار تماشاچی در ورزشگاه آزادی برگزار شد و شاگردان برانکو علی رغم پیروزی دو بر یک مقابل راه آهن از کسب عنوان قهرمانی باز ماندند و جام به استقلال خوزستان رسید. تیم راه آهن نیز بعد از این شکست به دسته پایین‌تر سقوط کرد و سپس برای همیشه منحل شد.

2000832

۵. پیمان بابایی، کابوس پرسپولیس یحیی
پیمان بابایی در فاصله یک سال موفق به زدن سه گل به پرسپولیس با پیراهن تیم‌های ماشین سازی و تراکتور تبریز شد. او نخستین بار در دیدار پرسپولیس و ماشین سازی در لیگ بیستم بود که از روی نقطه پنالتی دروازه لک را باز کرد اما تیمش در نهایت دو بر یک شکست خورد. بابایی در نیم فصل به تراکتور رفت و در دیدار برگشت پرسپولیس و تراکتور در آزادی بازهم موفق به گلزنی به سرخپوشان شد اما در نهایت بازهم تیمش سه بر یک شکست خورد. این پایان ماجرا برای پیمان نبود و او در دیدار رفت لیگ بیست و یکم نیز با پیراهن تراکتور مقابل پرسپولیس گلزنی کرد و این بارهم تیمش با شکست دو بر یک از زمین خارج شد.

همه اسقلالی هایی که به پرسپولیس گل زدند

۶.آرمان رمضانی، درخشش محبوبِ دایی پیش چشم برانکو
رمضانی در‌ فروردین ۱۳۹۷ و دیدار برگشت پرسپولیس و سایپا در ورزشگاه آزادی موفق به گشودن دروازه قرمزها شد تا جشن قهرمانی شاگردان برانکو در لیگ هفدهم به تعویق بیفتد. این مسابقه در پایان با نتیجه دو  بر یک به سود سایپا به پایان رسید.

همه اسقلالی هایی که به پرسپولیس گل زدند

۷. میلاد فخرالدینی، طلسم شکنی امیر مقابل پرسپولیس
در بازی برگشت پرسپولیس و ذوب آهن در لیگ هفدهم بود که شاگردان امیر قلعه نویی در اصفهان موفق به شکست دادن پرسپولیسی شدند که با مسجل شدن قهرمانی‌اش انگیزه چندانی برای موفقیت در این دیدار نداشت. فخرالدینی در آن دیدار درحالی که تیمش با یک گل عقب بود موفق به زدن نخستین گل ذوبی‌ها شد تا با گل دقیقه آخر کی‌روش استنلی، طلسم پیروز نشدن قلعه نویی مقابل پرسپولیس بعد از ۶ سال شکسته شود.

آمار کلی گلزنان استقلالی مقابل پرسپولیس:

آمار کلی گلزنان استقلالی مقابل پرسپولیس:
پیمان بابایی ۳ گل (تراکتور، ماشین سازی)
حسین مرادمند ۱ گل (دربی)
روزبه چشمی ۱ گل (دربی)
آرمین سهرابیان ۱ گل (گل‌گهر)
مهرداد محمدی ۱ گل (راه آهن)
آرمان رمضانی ۱ گل (سایپا)
میلاد فخرالدینی ۱ گل (ذوب آهن)

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.