۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 23795
  پرینتخانه » آخرین اخبار, تیتر یک, دولت تاریخ انتشار : 01 فوریه 2024 - 17:29 |
جشن احیاء ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان

رئیس جمهور: ۷۰۰۰ کارخانه راکد و نیمه تعطیل احیا شده است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی کافی نیست، تصریح کرد: آنچه که رهبری به همه ما توصیه می‌کنند، آن است که برای استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و رشد تولید تلاش کنیم؛ محور همه این موارد تولید است. اگر تولید در کشور رونق پیدا کند رشد اقتصادی ۸ درصد و […]

رئیس جمهور: ۷۰۰۰ کارخانه راکد و نیمه تعطیل احیا شده است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی کافی نیست، تصریح کرد: آنچه که رهبری به همه ما توصیه می‌کنند، آن است که برای استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و رشد تولید تلاش کنیم؛ محور همه این موارد تولید است. اگر تولید در کشور رونق پیدا کند رشد اقتصادی ۸ درصد و استقلال اقتصادی حاصل می‌شود.

به گزارش مشهدنیوز ،  سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت به استان هرمزگان، در مراسم «جشن احیای ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی» در این استان ضمن تبریک دهه فجر تصریح کرد: امروز در این مراسم شاهد ۲ رویداد مهم هستیم که باعث خرسندی است؛ اول جشن احیای ۶۱۰ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و دوم جشن صدور ۱۲ هزار مجوز صیادی به صیادان منطقه که بعضی از آنها بیش از ۲۰ سال به دنبال کسب این مجوز بودند.

رئیس جمهور اهالی هرمزگان را مردمانی پاک، مخلص، متدین، دلداده به انقلاب و مرزبانان همیشگی کشور توصیف کرد که همواره از دوران حضور متجاوزانه پرتغالی‌ها تا دوره مبارزات انقلاب و دفاع مقدس و تا امروز همواره برای استقلال و آبادانی ایران مقاومت و ایستادگی کرده‌اند.

رئیسی ضمن قدردانی از وزرای جهادکشاورزی و اقتصاد برای تسهیل صدور بیش از ۱۲ هزار مجوز صیادی برای اهالی منطقه، صدور این مجوزها را باعث آرامش و خوشحالی صیادان و خانواده‌های آنان دانست و با بیان اینکه خوشحالی مردم خوشحالی دولت است، افزود: مسئولان از خود مردم و صیادان برای رونق بیش از پیش صیادی کمک بگیرند چرا که این مردم،‌ مردمی پرکار و کم‌توقع هستند و هیچ کس بیشتر از آنان برای رونق و پیشرفت کار انگیزه ندارد.

رئیس جمهور مناسبت دیگر این مراسم را احیای ۶۱۰ واحد صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان دانست که باعث نگرانی عمومی در این زمینه بود و اظهار داشت: نهضت احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در این دولت بسیار خوب دنبال شده و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و می‌توان گفت استان هرمزگان در این زمینه رتبه برتر دارد، چنانکه شاهدیم امروز کارخانه‌ای که از سال ۹۷ به تعطیلی کشانده شده بود، احیا شده و در مدار تولید قرار گرفته است.

رئیسی در ادامه با قدردانی از همه دلسوزانی که در راستای کاهش بیکاری و افزایش تولید در استان هرمزگان تلاش کردند، گفت: احیای کارخانه‌های راکد و نیمه تعطیل وارد کانال ۷۰۰۰ شده که این خبر بسیار خرسند کننده است. هر چه کارخانجات نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگردند سود خالص برای کشور به شمار می‌رود. نهضت احیای کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل باید بسیار قوی‌تر از گذشته ادامه یابد و انشالله شاهد روزی باشیم که هیچ کارخانه و یا کارگاه نیمه تعطیل یا تعطیل در کشور وجود نداشته نباشد و اشتغال به نحوی مطلوب باشد که کسی دغدغه شغل نداشته باشد.

وی تاکید کرد: قطعاً «تولید» رشد اقتصادی به همراه دارد که همه اینها به ایران قوی می‌انجامد.

رئیسی در ادامه با اشاره به آغاز دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد امام راحل (ره)، افزود: شهدای عزیز، امام راحل و حضور حماسه‌ساز مردم در کشور برای ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آوردند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی کافی نیست، تصریح کرد: آنچه که رهبری به همه ما توصیه می‌کنند، آن است که برای استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و رشد تولید تلاش کنیم؛ محور همه این موارد تولید است. اگر تولید در کشور رونق پیدا کند رشد اقتصادی ۸ درصد و استقلال اقتصادی حاصل می‌شود.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: دولت مردمی عزم جدی دارد که از بخش خصوصی و شرکت‌های فعال در عرصه‌های تولیدی حمایت‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.