۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 21253
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آسیا،خاورمیانه, آموزش, اجتماعی, ادبیات و کتاب, ارتباطات و فناوری اطلاعات, استان ها, اطلاعات و ارتباطات, اقتصاد کلان, انرژی, ایران, بین الملل, تلویزیون, تولید و تجارت, تیتر یک, خانواده, دیگر رسانه ها, رسانه, سلامت, شهری, علم و فناوری, عمران و اشتغال, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : 13 می 2023 - 11:36 |
دکتر جبلی:

رادیو افتخار رسانه ملی است

اهالی ساختمان تاریخی ارگ رادیو، میزبان رییس رسانه ملی شدند.در فضای دوستانه و بهاری ارگ تاریخی رادیو، جمعی از مدیران رادیو به همراه هنرمندان نمایش های رادیویی که اغلب آنها چهره های نام آشنای هنر نمایشی کشور هستند با پیمان جبلی رییس رسانه ملی را در ساختمان قدیمی و خاطره انگیز رادیو ملاقات کردند.
رادیو افتخار رسانه ملی است

رییس سازمان با ورود به حیاط رادیو،با فضایی نمایشی به کارگردانی میلاد جباری مولانا و نویسندگی محسن سوهانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش روبه رو شدند.

مشتی عباد، پیرمرد نمادین شیرین زبان و عامی ۱۰۳ ساله و عیالوار که در این نمایش از روز نخست باغبان رادیو بوده و شاهد عینی تمام وقایع است به رییس سازمان خوش آمد می گوید و با بیانی طنز فضای تاریخی ارگ رادیو را معرفی می کند.

رییس سازمان تحت تاثیر بازی هنرمندان قرار می گیرد و همراه با اهالی رادیو به ساختمان آرشیو می رود.

ساختمان آرشیو رادیو که چندین سال است بلا استفاده مانده، با نمایش متفاوت هنرمندان به فضایی تاریخی بدل می شود که حکایت از روزهای تولد رادیو دارد. فضایی که گوشه گوشه آن صدایی ماندگارازموسیقی و نمایش تا روزهای پرالتهاب کودتای 28 مرداد را در خود به یادگار دارد و اما این حال و هوای نمایشی در اتاق تمرین بازیگران رادیو به اوج می رسد.

میرطاهرمظلومی و گروهی از هنرمندان، در حال تمرین نمایش رادیویی، « خاطرات ندیمه ها» هستند.

مظلومی که کارگردانی این نمایش رادیویی است ضمن خوشامدگویی به رییس سازمان و معرفی هنرمندان حاضر،از ایشان می خواهد به صورت نمادین به جای یکی از شخصیت های این نمایش بازی کند که در پی آن فضایی مفرح و دوستانه ایجاد می شود .

پس از آن پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما به همراه مدیران و هنرمندان حاضر به ساختمان تولید می روند و نمایش ادامه پیدا می کند،

حمیدرضا خزائی که در زمان دفاع مقدس مدیریت رادیو جبهه را بر عهده داشته، به بیان خاطراتی از روزهای آغازین انقلاب و جنگ تحمیلی می پردازد و در ادامه رییس سازمان بر دیوار یکی از استودیو های تاریخی تولید ارگ عبارت «رادیو افتخار رسانه ملی است» را می نویسد .

سپس اهالی ارگ به همراه رییس سازمان در استودیو هشت رادیو نمایش دور هم جمع می شوند. حمید یزدانی ابیانه و ایوب آقاخانی به نیابت از هنرمندان رادیو ازدغدغه های سالیان خود و همکارانشان می گویند. حمید منوچهری پیشکسوت هنرهای نمایشی رادیو، دوبله و تلویزیون نیز که این روزها درحال گذراندن دوره بیماری خود در بیمارستان است در تماسی تلفنی با پیمان جبلی رییس رسانه ملی از مشکلات هنرمندان رادیو می گوید و بیوک میرزایی ، صفا آقاجانی ، مهدی آقا محمدی ، امیر فرحان نیا وشهین نجف زاده نیز به بیان مشکلات متعدد در رادیو می پردازند .

در ادامه رئیس سازمان گفت : رادیو بی‌حاشیه‌ترین، صمیمی‌ترین و بردبارترین بخش صداوسیماست

وی همچنین با مهم خواندن جایگاه ساختمان ارگ ابراز امیدواری کرد با حمایت مستمر و دنباله‌دار رسانه ملی، بهره‌برداری از این ساختمان به سرانجام خوبی برسد.

جبلی سپس در سخنانی تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز را اتفاق خاصی در رسانه دانست و گفت: این تقارن پس از 31 سال رخ داد و برکات زیادی برای رسانه ملی به همراه داشت.

وی با اشاره به دیداری که در این ایام با پیشکسوتان رادیو داشت افزود: این دیدار برای من به یادماندنی بود چرا که بیش از پیش با روحیه و منش اهالی رادیو آشنا شدم و شما یکی یکدانه رسانه ملی هستید، مگر چند نفر مانند شما هنرمندان وجود دارند.

رئیس رسانه ملی تواضع و همدلی میان رادیویی‌ها را یکی از ویژگی‌ هنرمندان رادیو ذکر کرد و گفت: گرمی و تواضعی که در میان اهالی رادیو دیدم به من ثابت کرد که صداوسیمایی ترین بخش رسانه ملی رادیوست و رسانه ملی که با رادیو متولد شد و جان گرفت هنوز هم به اتکای این رسانه زنده مانده است.

جبلی با برشمردن ویژگی رادیو اظهار داشت: در کنار ویژگی‌هایی که برای ماندگاری صدا بیان می‌شود باید گفت که اهالی رادیو همچون خود این رسانه پس از کهنسالی و پیری هم تغییر نمی‌کنند و خودشان را فرزندان وفادار به رسانه می‌دانند.

وی رادیو را بی‌حاشیه‌ترین، صمیمی‌ترین و بردبارترین بخش سازمان صداوسیما توصیف کرد و گفت: این توصیفات را بدون اغراق، عمدا و با دقت انتخاب کردم چرا که اهالی رادیو اینجا را خانه خود می‌دانند. آن‌ها عمرشان را پای رادیو گذاشته‌اند و تمام عناصر وفاداری و صمیمیت را می‌توان در بیان و چهره تک‌تک این هنرمندان مشاهده کرد.

رئیس رسانه ملی با تحسین بردباری و صبوری هنرمندان رادیو اظهار داشت: بارها از کمبودها و دستمزد اندک رادیویی‌ها گفته شده‌است و ما خود را موظف به رفع این مشکلات می‌دانیم و امیدواریم فراتر از سازوکارهای اداری به این مشکلات رسیدگی کنیم.

جبلی شرط تحول در رسانه ملی را همدلی و باور قلبی اهالی رسانه به تحول دانست و افزود: صداوسیما در صورتی دستگاه مرکزی مدیریت فرهنگی خواهد شد که اهالی آن و بدنه آن به این تحول باور داشته باشند و خود را از جنس سازمان بدانند.

وی تصریح کرد: اهالی نجیب رادیو و هنرمندان اداره کل نمایش رادیو با تعلق خاطری که به این رسانه دارند خودشان مدیریت فرهنگی را برعهده گرفته‌اند و کمترین خطا و حاشیه را برای رسانه ملی به همراه داشته‌اند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به ساختمان قدیمی ارگ رادیو گفت: این ساختمان حافظه تاریخی مردم ایران است که در قلب تهران شکل گرفته‌است و در دل خود از فتح خرمشهر تا موشک‌باران، از پیروزی‌ها و موفقیت‌های ملی و میهنی را در دل خود جا داده‌است و حفظ این هویت ملی وظیفه ماست.

جبلی در پایان اظهار امیدواری کرد که از این میراث فرهنگی توأمان ملموس و ناملموس گرانبها محافظت کرده و بخش‌هایی از این ساختمان قدیمی را به موزه رادیو تبدیل کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.