۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 26 April , 2024
شناسه خبر : 4772
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 07 آگوست 2019 - 13:31 |

تبعات ازدواج در سنین پایین از زبان یک روانشناس بالینی

تبعات ازدواج در سنین پایین از زبان یک روانشناس بالینی یک روانشناس بالینی در خراسان شمالی گفت: سن مناسب ازدواج و اختلاف سنی از عوامل مهم در ازدواج است و باید به آن ها توجه ویژه شود . به گزارش مشهدنیوز، دکتر حامد سجادپورگفت: در ازدواج دو مسئله مهم سن مناسب ازدواج و اختلاف سنی زوجین مطرح […]

تبعات ازدواج در سنین پایین از زبان یک روانشناس بالینی

تبعات ازدواج در سنین پایین از زبان یک روانشناس بالینی

یک روانشناس بالینی در خراسان شمالی گفت: سن مناسب ازدواج و اختلاف سنی از عوامل مهم در ازدواج است و باید به آن ها توجه ویژه شود .

به گزارش مشهدنیوز، دکتر حامد سجادپورگفت: در ازدواج دو مسئله مهم سن مناسب ازدواج و اختلاف سنی زوجین مطرح است که مسئله اول برخلاف تصور عموم مردم به مراتب مهم تر است.

وی افزود: مهم ترین اشکال ازدواج در سن پایین عدم پختگی است و این مسئله ممکن است سبب عوض شدن ملاک ها به مرور زمان شود و فرد پس از مدتی احساس می‌کند که جوانی نکرده است و نسبت به هم سن و سال های خود خیلی زود مسئولیت های زندگی را به دوش می کشد.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات ازدواج در سن پایین برای پسرها عدم داشتن شغل مناسب و نرفتن به سربازی است که این مسئله وابستگی آن ها را به خانواده ها بیشتر می کند.

سجادپور افزود: اما مسئله دیگر در ازدواج اختلاف سنی زوجین است که باید به آن توجه کرد و مناسب ترین میزان اختلاف سنی بین سه تا هشت سال است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر 5 سال نسل عوض می شود مثلا زوجی با 10 سال اختلاف سنی ممکن است نتوانند با یکدیگر ارتباط موثر برقرار کنند چون زن ذاتا دوست دارد به مرد تکیه کند و مرد دوست دارد که به او تکیه شود و با توجه به اینکه زن ها زودتر به بلوغ می‌رسند ترجیحا زن باید کوچک تر از مرد باشد و ممکن است نتواند به مرد تکیه کند .

سجادپور تشریح کرد: البته در مورد اختلاف سنی هیچ چیز قطعی و تضمینی نیست، به طور مثال ممکن است زن و مرد هم سن باشند و مرد از نظر روحی قوی باشد و زن بتواند به او تکیه کند، سوالی که در این گونه ازدواج ها از خانم ها می پرسیم این است که “آیا فکر می کنی می‌توانی به این فرد تکیه کنی؟ “.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که سن مناسب ازدواج نسبت به اختلاف سنی از اهمیت خیلی بیشتری برخوردار است و بیشترین علت طلاق در استان ازدواج در سن پایین است.

وی در پایان افزود: برای همه نمی توان یک نسخه پیچید و همه این ملاک ها بستگی به تفکر خود فرد دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.